Pentru a se vedea ca protestul initiat in urma cu doua luni n-a ramas fara ecou si masuri, redau mai jos raspunsul primit din partea CNADNR:
"În atenţia: Domnului Vlad Vanca,
Ref: Mesajele dvs. transmise la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (nr. înregistrare 24/RP/813/2009) şi către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (nr. înregistrare 92/8560/24.02.2010)
Stimate Domn,
Ca urmare a mesajelor dvs. privind starea drumurilor naţionale, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale derulează anual, prin Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, un program de întreţinere periodică a reţelei de drumuri naţionale care presupune realizarea de tratamente bituminoase, aşternere de covoare asfaltice, straturi rutiere foarte subţiri, precum şi alte lucrări specifice de intervenţie punctuală.
Precizăm, cu titlu informativ, că faţă de necesarul cheltuielilor de întreţinere a drumurilor naţionale estimat pentru anul 2009 (2.478.434.073 lei), bugetul alocat efectiv a fost de aproximativ 24% din necesar (604.898.000 lei). În acest context menţionăm că, în anul 2009, preţul mediu al reparaţiilor asfaltice (plombare) aferente unui metru pătrat de drum naţional a fost de 60 lei, iar preţul mediu aferent întreţinerii anuale a unui kilometru echivalent de drum naţional a fost de 36.623 lei. Astfel, contravaloarea unei roviniete de 116 lei/an ajunge pentru repararea a aproximativ 2 mp de drum.
Având în vedere fondurile importante necesare în infrastructura rutieră, veniturile proprii ale CNADNR SA sunt completate cu sume din partea utilizatorilor.
Astfel, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, cu modificările şi completările ulterioare, utilizatorii reţelei de drumuri naţionale din România achită rovinieta.
Reiterăm că sumele încasate în urma aplicării acestui tarif sunt utilizate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop.
În ceea ce priveşte contractul de reabilitare a drumului naţional DN 66 pe secţiunea Rovinari – Bumbeşti Jiu, precizăm că acesta a fost semnat în luna august 2007 cu firma Vegyepszer Zrt., având finanţare BEI.
În prezent a fost demarată procedura de cesionare a contractului, fiind aşteptată o propunere concretă în ceea ce priveşte firma care va prelua contractul.
Beneficiarul lucrărilor doreşte ca această procedură să se finalizeze până la sfîrşitul lunii aprilie 2010, astfel încât lucrările de reabilitare să înceapă în regim de urgenţă.
Până la tranşarea acestei situaţii, constructorul Vegyepszer Zrt. a fost instructat să înceapă lucrările de reparaţii la DN 66, astfel încât să fie îmbunătăţite condiţiile de trafic pe acest tronson de drum.
În lucrările de reparaţii sunt în curs de desfăşurare.
Referitor la tronsonul de drum DN 7 Deduleşti – Piteşti, vă informăm că în acest an, pe cei aproximativ 10 km în discuţie, au fost executate reparaţii asfaltice cu mixtură caldă pe o suprafaţă de 38.335 mp, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de trafic.
În ceea ce priveşte acţiunile de control pentru verificarea achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România desfăşurate de reprezentanţii Poliţiei Rutiere, însoţiţi de inspectorii de trafic ai Autorităţii Rutiere Române – ARR, menţionăm că, în conformitate cu prevederile OG nr. 15/2002, fapta de a circula fără a deţine rovinietă valabilă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă.
În cazul în care prietenul la care faceţi referire în mesajul dvs. consideră că activitatea inspectorilor de trafic ai ARR nu s-a desfăşurat conform prevederilor legale, domnia sa are posibilitatea să se adreseze direct acestei instituţii, cu date concrete privind acţiunea de control, sau, în cazul în care a fost sancţionat contravenţional, poate face plângere împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, conform prevederilor OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL
Dorina TIRON"
Exact ce spuneam si in continutul protestului ca trebuie sa se tina cont de ceea ce spun si votantii!
Pacat ca deja in Bucuresti au fost si oameni care si-au pierdut viata urmare a acestor gropi, iar la nivel de tara multi care si-au deteriorat masinilie, si-au rupt picioarele sau alte necazuri.
Parerea mea este ca fiecare trebuie sa aiba curajul sa atraga atentia autoritatilor fiindca numai asa mai avem speranta ca se va mai misca ceva si pe la noi.
Mai jos redau link-ul catre articolul din Jurnalul National care dezvaluie toata increngatura de relatii si cumetrii de la CNADNR:
http://www.jurnalul.ro/stire-special/marea-famiglie-de-la-drumuri-540253.html
0 comments:
Post a Comment